пʼятниця, 24 березня 2017 р.

Розвиток логіко-математичної компетентності дошкільників

http://lab-do.luguniv.edu.ua/04_tehnologyi/12_technology_Pozdnjakova/


Авторська технологія представлена
4 практичними посібниками для вихователів кожної вікової групи ДНЗ та студентів спеціальності «Дошкільна освіта» -
«Первые шаги по стране Математики» (молодша група, Лисичанськ, 2002),
«Путешествие по стране Математики» (середня група, Лисичанськ, 2003),
«Розвиток логіко-математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку»(Лисичанськ, 2010),
«Логико-математическое развитие детей» (подготовительная группа, Лисичанск, 1995).
Для педагогів дітей старшого дошкільного віку підготовлені посібники: «Діагностика логіко-математичної грамотності дошкільників» та «Ситуативне моделювання як технологія навчання лічби дітей старшого дошкільного віку». В 2011 р., у видавництві «Основа» (м. Харків) вийшов авторський посібник «Розвиток логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку», як комплексне об’єднання трьох вищеназваних посібників в один, що забезпечило практичну допомогу вихователям молодшої-старшої групи ДНЗ.

Концепція технології

Концептуальний аспект створення технології співзвучний з ключовими положеннями Базового компоненту дошкільної освіти, а саме:
Пропонується технологія, яка здатна забезпечити активність особистості дитини у пізнанні математики через образні форми засвоєння елементарних математичних понять, інтеграцію математики з різними видами діяльності та способами навчання, які притаманні дошкільному періоду життя.
Гра була, є і повинна залишатися ведучою діяльністю дитини-дошкільника, і неприпустимо приділяти їй мінімум часу, що нерідко спостерігається в практиці роботи ДНЗ. Базовий компонент дошкільної освіти пропонує поєднати такі види діяльності, як «спілкування-гра-навчання», на чому й базується авторська технологія.
Для стабілізації психічного стану дошкільників, організації диференційованого навчання пропонується інша тактика спілкування вихователя з дітьми – перехід від авторитарного керівництва до управління розвитком кожної дитини (співпраця й співтворчість).

читати далі

Немає коментарів:

Дописати коментар